Skolsköterska

Hej!

Jag heter Ingrid Herlitz och jag arbetar som skolsköterska på Fredrika Bremerskolan

Mitt främsta uppdrag är att arbeta hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande. Detta sker främst genom Hälsosamtal, Hälsoundersökningar, Hälsoundervisning och Vaccinationer. I hälsosamtalet ges eleven möjlighet att prata om hälsa, kroppen, pubertet, trivsel i skola, kamratrelationer, skolarbete, sömn, fysisk aktivitet och matvanor. Alla elever erbjuds hälsobesök i Förskoleklass, åk 2, 4, 7 och första året på gymnasiet.

Du som elev eller vårdnadshavare är alltid välkommen att kontakta mig vid frågor som rör barn och ungas hälsa. Jag utför enklare sjukvårdsinsatser och hjälper er med vart ni ska vända er vid behov.

Ingen fråga är för liten eller dum. Ni är alltid välkomna att höra av er till mig via telefon och skulle jag sakna möjlighet att svara just då så ringer jag tillbaka så snart jag kan. Ni kan också alltid skicka ett meddelande via mail.

Jag nås på telefonnummer: 018-727 58 79 eller mail: ingrid.herlitz@uppsala.se

Varmt välkommen!